Codan Taxi køber Taxamotor!

 

Hvad fik vognmændene ud af det?

Blev de solgt som livegne bønder?

 

D. 29. marts 2007 kunne man på Dansk Taxi Råds hjemmeside læse, at Codan Taxi havde overtaget aktierne i Taxamotor. Codan Taxi / DTR / John Lindbom var på denne måde sluppet af med deres værste konkurrent, hvad angår kunsten at ”stjæle” kunder fra hinanden og ulovligt lade chaufførerne betale den største part af gildet.

Vi har tidligere givet udtryk for, at det har været endog meget svært at se forskellen på John Lindbom / Codan Taxi og Henrik Nielsen / Taxamotor, ligesom vi har haft en ganske malerisk beskrivelse af dette i KAT-bladet. Nu har de to herrer så indgået et fornuftsægteskab, hvor Henrik Nielsen nok ikke har haft noget at skulle have sagt og hvor Taxamotor næppe har haft andre realistiske muligheder. Vi har prøvet på at kigge lidt på Taxamotors regnskaber og for os ser det ud til, at de har ”bortødet” hele egenkapitalen på et par år. Dette kunne også være en af årsagerne til, at Taxamotor ønskede 100 flere taxier på gaden til storvognmændene.

Vi ved ikke, hvor meget aktierne er blevet solgt for, men vi ved at storvognmændene i Taxamotor, som var dem der sad på aktierne og magten, har fået et eller andet, dummere er de trods alt ikke. Så storvognmændene / aktionærerne har deres ”på det tørre”.

Men hvad med de små vognmænd?

Hvad får de små vognmænd ud af handlen?

Da Taxa 4x35 overtog Hovedstadens Taxi, fik alle vognene et års pladslejefri!

Da Taxa 4x35 overtog 7-9-13-Bilen, fulgte hele deres gæld med over til Taxa 4x35!

Da Taxa 4x35 overtog BVH-Taxa, fik de nogle poser med penge, fordelt over 4 år!

Da Codan Taxi overtog Taxamotor, fik alle de ”almindelige” vognmænd en lang næse!

Eller er der noget vi har misforstået? Er der en del af aftalen, som ikke er kommet frem i dagens lys endnu? Får vognmændene i Taxamotor på et senere tidspunkt noget der svarer til et års pladslejefri?

Eller er de almindelige vognmænd i Taxamotor blot blevet solgt som livegne bønder, nøjagtigt på samme måde, som herremændene tidligere solgte deres livegne uden at spørge hverken Gud, Konge eller Samvittighed!

Hvordan har Taxamotors vognmænd det med, at blive solgt som slaver på en auktion?

Eller vil de almindelige vognmænd i Taxamotor melde sig ud i protest pr. 1. januar?

Eller er vognmændene i Taxamotor så ”vattede”, at de lader hvem som helst gøre hvad som helst med deres liv, deres arbejde, deres forretning?

Det bliver spændene at se, hvor mange Taxamotorfolk der er tilbage efter d. 1. januar! Eller hvad det kommer til at koste Codan Taxi ekstra at beholde dem!

Det bliver også spændene at se, hvor længe Henrik Nielsen bliver under John Lindboms overhøjhed. Der er ingen tvivl om, at Henrik Nielsen må danse efter den melodi, som John Lindbom spiller. Når ”Kongen” spiller en bestemt melodi, så danser ”Narren” en bestemt dans, og gør han ikke det, så må ”Narren” snart se sig om efter en ny ”Herre”!

Vi her i KAT, er ikke i tvivl om, at når John Lindbom har fået Codan Taxi og Taxamotor til at fungere sammen, så vil han skyndsomst skille sig af med Henrik Nielsen. John Lindbom samler ikke på tabere!